nhlbetting.blogg.se

På denna blogg delar jag med mig av mina erfarenheter vad gäller nhl bettande. Detta har länge varit en stor hobby och efter en mycket lyckad säsong vill jag nu dela med mig av mina tips.

April fortsätter

Kategori:Allmänt

 
Hej vänner! Detta var konstigaste natten på länge och april månad fortsätter med skumma resultat. Läsaren ''hockeyfrilla'' sammanfattade natten, som var, väldigt bra i en kommentar på ett tidigare inlägg. Jag tycker också den var väldigt konstig. Att exempelvis Toronto vann var sjukt, dock så klagar jag inte med tanke på att jag spelade på Toronto i den matchen. Men en del konstiga resultat i nattens matcher:
 
- Phoenix (bra hemmalag) måste vinna för att haka på i topp 8 platserna. Bör komma ut taggade på grund av det. Man möter ett lag, Sharks, som inte spelat så bra efter toppformen man hade för ett tag sedan och som inte är bra på bortaplan. Resultat? 4-0 till Sharks...
 
- Devils - NHL-lag nummer ett utan självförtroende. Tio raka förluster och får inte in pucken i mål trots stort spelövertag i många matcher. Det sitter psykiskt i laget nu tror jag. Devils ägde hela matchen emot Toronto och vann skotten med hela 32-13. Toronto spelade så uselt så det var pinsamt att se och verkade inte ens vela vinna matchen. Man hade fem skott på mål efter två perioder, på hemmaplan? Resultat? 2-0 till Toronto...
 
- Nashville - NHL-lag nummer två utan självförtroende. Till skillnad från Devils så spelar inte Nashville bra. Man går in i varje match med dålig inställning och hamnar ofta i underläga. Då får laget något tillfälligt ryck att försöka hämta upp underläget för att sedan börja spela skit igen. Nashville visade form på bra spel när man låg under och reducerade, samt kvitterade inatt emot Vancouver. Då tänkte man; ska Nashville hitta tillbaka till sitt spel och vinna nu? Nej såklart började det usla spelet igen direkt efter kvitteringen. Känns som laget inte vet hur man tar ledning i en match längre.. Nu har man sju raka matcher utan poäng. Resultat? 5-2 till Vancouver...
 
- Montreal spelar en match som har betydelse för dom emot ett av NHLs sämsta bortalag Flyers. Flyers som förövrigt inte har något att spela för. Resultat? 7-3 Flyers...
 
Att två lag som Devils och Nashville ligger på tio, respektive sju raka förluster är helt obegripligt. Detta är lag som ska ligga topp åtta om man ser till trupperna. Pinsamt var ordet.
 
Annars gick natten lite minus pga att Phoenix inte vann. Lite surt, nu i efterhand, att man inte spelade Ö5,5 på Montreal-Flyers och Calgary-Minnesota, som man tipsade en läsare till. Får hoppas att läsaren spelade det i alla fall :) Tack och lov att Toronto vann, annars hade det varit tungt idag.
 
Inatt är det åtta matcher och man får hoppas på att inte NHL fortsätter att trolla med resultaten så man kan vinna lite units. Nattens matcher:
 
NY Islanders - Florida Phanters
Washington Capitals - Toronto Maple Leafs
Ottawa Senators - Carolina Hurricanes
Philadelphia Flyers - NY Rangers
St. Louis Blues - Vancouver Canucks
Winnipeg Jets - Tampa Bay Lightning
Edmonton Oilers - Minnesota Wild
San José Sharks - Los Angeles Kings
 
Era tankar kring matcherna och resultaten som var inatt? Hörs senare. / Många tankar går till de drabbade i Boston

Kommentarer


Kommentera inlägget här: