nhlbetting.blogg.se

På denna blogg delar jag med mig av mina erfarenheter vad gäller nhl bettande. Detta har länge varit en stor hobby och efter en mycket lyckad säsong vill jag nu dela med mig av mina tips.

NHL-natt 12/4-2013

Kategori:Allmänt

 
Nio svåra matcher enligt mig inatt. Tycker väldigt många av dom känns 50/50. Men jag har hittat lite spel som jag tror på iaf. Mina tankar:
 
Boston Bruins - NY Islanders:
 
Svår match att tippa. Islanders gnuggar på bra i matcherna och har hittat ett bra ''flow''. Man visar gång på gång att man vill till play off i år och att man inte viker ned sig. Nu är dock Boston borta en väldigt svår uppgift. Men jag känner mig inte helt övertygad på Boston ändå till det låga oddset som spelbolagen bjuder på. Däremot testar jag Ö2,5 1,65 Boston, då det känns som om att Boston har kommit igång offensivt på sistone och att dom även brukar göra mycket mål på Islanders.
 
Philadephia Flyers - Ottawa Senators:
 
Ottawa, kära Ottawa. Vad ska jag säga? Oj vad ni har tappat på sistone. Fem raka förluster och man är helt plötsligt indragen i kampen om topp 8 platserna igen... Allt såg så säkert ut, fram tills bortaturnén drog igång. Då kom förlusterna på löpande band. Jag har sagt det förut, Ottawa är ett av NHLs bästa hemmalag denna säsong men på bortaplan är dom sårbara. Ottawa har dock spelat bra på senaste matcherna och det sitter mycket psykiskt i laget tror jag. Inatt är det dags för vinst och det måste bara vända någon gång? Målvaktskampen mellan bryz/lehner känns fördel Ottawa och jag testar Ottawa ML 2,06 till liten peng.
 
Washington Capitals - Carolina Hurricanes:
 
Washington har ryckt upp sig och man visar att man kan spela hockey igen. Ovechkin har kommit igång och målen öser in. Hade man börjat spela på att Ovechkin ska göra mål senaste tiden så hade man varit rik nu, haha. Denna match är dock lite lurig. Hjärnan säger Washington, men jag är orolig för lagens former. Washington fem raka vinster och Carolina fem raka förluster.. Kan mycket väl bli så att Carolina är övertaggade och Washington tar allt lite ''för givet'', av ren erfarenhet så vet jag att det blir så rätt ofta i NHL. Jag kommer att testa Carolina ML 2,75 till liten insats.
 
Buffalo Sabres - Montreal Canadiens: Skippar spel här, kommentera om ni undrar kring mina tankar
 
Detroit Red Wings - San José Sharks:
 
Nu är jag här igen, jag vill lägga Detroit. Men nej, jag sa det senaste jag la på dom. Jag tänker inte lägga på dom mer denna säsong, dom är för luriga... Skippar därför spel, men har ni haft flyt med Detroit tidigare o har bra feeling på dom, så kör Detroit isf!
 
Tampa Bay Lightning - Pittsburgh Penguins:
 
Känns sjukt mycket 50/50 detta. Penguins drabbade av mycket skador och man försöker få laget att hitta kemin med de nya spelarna. Senaste åren mellan dessa två lag så har det bjudits på målfest. Testar Ö5,5 då det brukar bli fartfull hockey i dessa matcher. Ö5,5 1,75 testas.
 
Minnesota Wild - St. Louis Blues:
 
Minnesota är starka på hemmaplan. Dock på sista tiden har det gått lite fram och tillbaka för Minnesotas del. Blues är inne i en ruskigt bra form och på bortaplan är man starka. Konstigt hur det kan ändras så på en säsong. Förra året var Blues ruskigt starka på hemmaplan och i år är det tvärtom... Tror dock på Minnesota inatt och spelar Minnesota ML 1,89. Så länge Bäckström står i mål, annars skippar jag!
 
Winnipeg Jets - Florida Phanters:
 
Winnipeg har spelat riktigt bra på sistone och går man ut med samma inställning som tidigare två matcher så vinner man detta. Winnipeg Ö2,5 1,60 testas.
 
Los Angeles Kings - Colorado Avalanche: Skippar spel här, kommentera om ni undrar kring mina tankar
 
 
Intressanta spel:
 
Boston Ö2,5 1,65
Ottawa ML 2,06
Carolina ML 2,75
Tampa-Pittsburgh Ö5,5 1,75
Minnesota ML 1,89
Winnipeg Ö2,5
 
Lägger upp spel här: http://www.spreadsheet.se/255711

Nattens All-in singel: Skippar, då jag inte fick någon bra feeling på något lag. Tänkte köra Minnesota men känner mig fortfarande för osäker... (Kanske kör Minnesota All-in singel, uppdaterar här senare isf)
 
 
Lycka till inatt och jag hoppas på det bästa. Första natten på länge som jag känner att allt kan skita sig...! Hörs senare!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: