nhlbetting.blogg.se

På denna blogg delar jag med mig av mina erfarenheter vad gäller nhl bettande. Detta har länge varit en stor hobby och efter en mycket lyckad säsong vill jag nu dela med mig av mina tips.

Forsberg är i NHL för att stanna

Kategori:Allmänt

 
Blir så trött på hela Detroit och deras målvakt Howard. Har lagt på Detroit ett antal gånger denna säsong och nästan förlorat på dom varenda gång och varenda gång har Howard spelat dåligt. Sen får han något tillfälligt ryck i att inatt skulle han spela bra, just den matchen då jag spelar emot Detroit. Alltså haha. Kan bara skratta åt det...
 
Annars förövrigt så gjorde Filip Forsberg debut i NHL inatt och han gjorde helt klart bra ifrån sig. Framförallt första perioden, då han var inblandad i de flesta chanserna framåt som Nashville hade. Den killen kommer spela i NHL nästa säsong. Tycker synd om Leksand och alla i Sverige som inte får se denna talang i elitserien kommande säsong. En av de mest lovande unga spelarna Sverige har just nu. Han förtjänade ett mål enligt mig.. Hade Howard bara varit så dålig som han oftast är, så hade Forsberg antagligen haft minst en assist. Inatt tar Nashville emot Vancouver och det blir ytligare en match där Forsberg får chans att trycka in pucken i mål!
 
 
Som sagt, Nashvilles kommande framtidsstjärna i laget har landat. Och han är där för att stanna...
 
Inatt är det åtta matcher:
 
Boston Bruins - Ottawa Senators
Toronto Maple Leafs - New Jersey Devils
Montreal Canadiens - Philadelphia Flyers
Chicago Blackhawks - Dallas Stars
Nashville Predators - Vancouver Canucks
Calgary Flames - Minnesota Wild
Colorado Avalanche - Columbus Blue Jackets
Phoenix Coyotes - San José Sharks
 
Tycker förövrigt att matcherna är rätt svåra. Så dela gärna med er av era tankar genom en kommentar. Inlägg kommer ikväll!

Kommentarer

  • Hockeyfrilla säger:

    Nu tycker jag du överdriver lite med Howard. Tycker han spelat bra hela säsongen. Kollar du målvakter som spelat över 30 matcher är han topp 6. Inte illa speciellt inte när han spelar i Detroit.. Det är inte Rangers om du förstår vad jag menar.

    Vi får se hur det går för Forsberg. Lite synd att han var inne på 2 baklängesmål. Ingen hit direkt.

    Mina tips för natten är
    Montreal -1.5
    Dallas ML
    Boston ML
    Minnesota ML
    Phoenix ML

    Svar: Jo jag förstår vad du menar, men det går en helt enkelt på nerverna i tippandet när det gäller Detroit/Flyers och Boston hehe. Men angående Howard så har jag sett honom spela en hel del matcher denna säsong och jag står fast vid att jag inte gillar honom denna säsong. Han har en hög högstanivå, som han exempelvis visade inatt emot Nashville. Men han har en väldigt låg lägstanivå och han är för ojämn i år enligt mig iaf.
    Angående Forsberg så håller jag med. Synd med -2. Dock så spelade han väldigt bra tycker jag och jag tycker han hade förtjänat iaf en assist. Sen ska man komma ihåg att vid det sista målet han var inblandat i var när det var tom kasse, så sånt händer ju. Dock vid första målet som Detroit gjorde så såg han lite vilsen ut.

    Kul att du delar med dig av dina tips :)
    nhlbetting.blogg.se

    2013-04-15 | 16:26:01
  • Funderar säger:

    Hej har lite funderingar eftersom jag inte följer NHL så noga som du men brukar betta ofta på NHL och vinner då och då.

    Mina funderingar är följande som jag skulle vara tacksam att få svar på .

    * NHLs 3 bästa målvakterna på pappret, i vilka lag spelar dom?

    * NHLs mest offensiva lag både hemma och borta... Vilket? Ett lag som inte är rädda att släppa in mål och inte kör försiktigt som dom flesta lagen gör...

    * Vilka lag i NHL går på mycket skott samtidigt som man har mkt folk inne i "boxen"?

    Om du skulle spela på 2 matcher idag över 5.5 mål och 2 halvgarderingar vilka matcher skulle du då välja?

    PS: Jätte fin blogg och ska följa den i fortsättningen. Tack för mig! Med mycket vänliga hälsningar /En sann Madrista!

    Svar: Hej och tack för berömmet. klart jag ska svara på frågorna. :)

    * Alltså hur menar du ''på pappret''? I statistiken då eller? Om det är statistiken du undrar över och går efter räddningsprocent så är det 1. Craig Anderson (Ottawa) 2. Sergei Bobrovsky (Columbus) och 3. Tuukka Rask (Boston). Anderson har dock bara spelat 18 matcher denna säsong, pga skada.

    * Jag skulle sagt Pittsburgh här om det varit i början av säsongen, men på sistone har de skärpt sig bakåt. Annars ha du lag som Colorado (NHLs sämsta försvar) som ändå fortfarande har en bra offensiv. Philadelphia Flyers och Tampa Bay är också två lag som tänker väldigt offensivt, men som oftast glömmer defensiva tänket helt.

    * Detta var en ganska svår fråga tycker jag hehe :) De flesta lag strävar efter att ha folk i boxen sen är det lite olika i hur många som uppfyller detta. Lag som ofta skjuter från blå linje med många framför boxen är iaf, enligt mig, Anaheim, Boston, Pittsburgh och Detroit.

    När det gäller två matcher på Ö5,5 idag så har jag inget jätte bra feeling på något särskilt som du kanske såg i mitt nya inlägg då jag la upp nattens spel. Skulle jag vara tvungen att köra skulle det väl bli Montreal-Flyers och Calgary-Minnesota. 2 Halvgraderingar kan ju vara Phoenix 1x och Blackhawks 1x :)

    Hoppas jag svarade på frågorna så du förstod och blev nöjd :)
    nhlbetting.blogg.se

    2013-04-15 | 23:30:51
  • hockeyfrilla säger:

    Vilken pissnatt. Sämsta någonsin. Bara glömma och gå vidare. Phoenix är ju körda nu. New Jersey vann skotten som vanligt men förlorade matchen.. 10 raka matcher utan vinst nu. Nashville suger som vanligt nu på senaste. Inte för att jag spelade på dom men trodde faktiskt de hade chans att bryta den dåliga trenden. Flyers som knappt har något att spela för dominerar Montreal. Montreal verkar för övrigt vara i dålig form. Kan vara värt att ha i åtanke..

    Nu har jag bara mina tankar åt folket i Boston.

    Svar: Du sammanfattar det hela bra tycker jag.. NHL är väldigt konstigt just nu. :)
    nhlbetting.blogg.se

    2013-04-16 | 08:41:08

Kommentera inlägget här: