nhlbetting.blogg.se

På denna blogg delar jag med mig av mina erfarenheter vad gäller nhl bettande. Detta har länge varit en stor hobby och efter en mycket lyckad säsong vill jag nu dela med mig av mina tips.

NHL-natt 26/3-2013

Kategori:Allmänt

 
Sju matcher inatt och jag har en riktigt bra feeling på många av matcherna! Kan säga såhär, jag tror detta kommer att bli hemmalagens natt. En grej är äckligt dock. När man har bra feeling på en massa hemmalag, så vet man att det alltid är minst ett av dessa som kommer förlora. Så det gäller att välja rätt lag. Kommer ändå försöka hålla nere lite på insatserna lite då det gick rätt dåligt i helgen som var. Här är mina tankar:
 
Boston Bruins - Toronto Maple Leafs:
 
Jag ser ett Boston som är revanchsuget sedan sist. Man vann skotten med 33-13 och förlorade 2-3... Boston spelade mycket bättre senast lagen möttes och det var konstigt att dom inte vann. Nu lär det bli annorlunda denna natt och framförallt när det är Rask som startar i mål. Khudobin tog 10 av 13 skott senast. Rask släpper inte in 3 av 13 skott så Toronto kommer behöva kämpa mycket mer för vinst inatt. Så är det bara. Boston ML 1,45 väldigt lågt dock, men tror på dom väldigt mycket, så om ni vågar kör stor summa på ML där. Annars testa Boston Ö2,5 1,57.
 
Ottawa Senators - New Jersey Devils:
 
Dags för ett av NHLs starkaste hemmalag att ta yttligare en vinst? Ja, jag tror dom gör det. Man kan inte blunda för oddset ML 1,75 på Ottawa. Devils är bortasvaga med. Det enda frågetecknet jag ställer mig är målvaktsduellen..? Brodeur vs Bishop. Hmm. Fortfarande svårt att skippa ML Ottawa 1,75 här dock.
 
Chicago Blackhawks - Los Angeles Kings:
 
Jag såg matchen mellan Kings-Vancouver. Tycker Kings spelar bra, men de får inte riktigt in pucken. Svårt att våga spela Kings just nu då man inte riktigt vet vart man har dom, man ska dock veta att deras högstanivå är riktigt hög. Men Kings på bortaplan är inte samma Kings som på hemmaplan. Chicago förlorade även senaste matchen och lär komma ut ruskigt taggade. Chicago är även utvilade nu, så tror Kings kommer få det svårt inatt. Tror ännu en gång på ett hemmalag. ML Chicago 1,64 intressant. Första gången som jag anser att det är värt att köra Chicago som All-in singel, då man inte ofta får oddset över 1,6 i deras matcher. Chicago nattens första All-in singel.
 
Nashville Predators - Edmonton Oilers:
 
Nashville ML 1,62 testas. Nashville starka hemma och brukar ha lätt för Oilers. Vann senaste mötet 6-0 hemma emot Oilers. Handicap spelar jag aldrig, men ni som vågar göra det. Varför inte testa här? Nashville Ö2,5 1,73 testas också.
 
Dallas Stars - Minnesota Wild:
 
Gillar inte att gå emot Wild, då det brukar resultera i att jag får ångra det i efterhand. Därför rör jag inte matchen. Men kan ändå berätta mina tankar här. Ett starkt Minnesota med fem raka vinster, jag vet. Men jag tror på Dallas här. Historiskt sätt brukar Dallas har lätt för Wild och man ska veta att Wild har fem raka vinster och då är inte Wild någon garanti. Kör det ni har bra feeling på. Jag testar U5,5 istället för ML.  
 
Anaheim Ducks - San José Sharks:
 
Anaheim har haft det tufft på sina två senaste hemmamatcher. Framförallt problem med att göra mål. Men nu måste det vända tycker jag. Jag kan tänka mig att Anaheim haft svårt för Detroit helt enkelt. Detroit är lite av ett skumt lag i år, då de blandar och ger. Man vet aldrig vart man har dom. Därför jag inte la Anaheim när dom mötte Detroit igår igen. Men nu är det ett bortasvagt Sharks emot ett Anaheim som vill börja vinna igen. Kan inte undvika oddset 1,70 på Anaheim här. Anaheim blir nattens andra All-in singel.
 
Phoenix Coyotes - Detroit Red Wings:
 
Hjärtat säger Coyotes, historien säger Wings. Vågar inte röra matchen pga att Detroit har vunnit  31/44 möten genom historien.  
 
Som ni nu ser har jag ganska bra känsla för hemmalagen inatt... Haha. Men ta det lag ni har bäst feeling på, för det lär bli så att minst ett av hemmalagen kommer att förlora.
 
 
Intressanta spel:
 
Boston ML 1,46
Boston Ö2,5 1,57
Ottawa ML 1,75
Chicago ML 1,64
Nashville ML 1,62
Nashville Ö2,5 1,73
Ducks ML 1,70
Dallas-Wild U5,5 1,58
Home teams -1,5 1,70
 
Nattens All-in singel: Anaheim ML och Chicago ML
 
 
 
Ska Ducks få tredje raka hemmaförlusten? Det finns ju bara inte att det ska hända. Men visst, vem vet... Aja, jag hoppas på Ducks enormt inatt i alla fall, samt att Hawks visar varför dom leder Western Conference! Gooo Ducks och Hawks! svik mig inte!
 
 
Som ni ser så blev det en hel del spel inatt. Men har så bra feeling på natten, mycket därför det blev mycket spel. Sen ska man komma ihåg att allt hänger på All-in singlarna i slutändan. / Lycka till inatt så jobbar vi in hemmalagen tillsammans!!  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: